Рекомендації вчителям
загальноосвітніх шкіл
для успішної роботи з
дітьми, які мають особливі освітні потреби
Учитель повинен оволодіти
необхідними знаннями та навичками:
· ознайомитися з анамнезом, мати уяву про
основні види порушень психофізичного розвитку дитини;
· вивчити стан уваги, стомлюваності, темп
роботи кожної дитини;
· ураховувати стан слуху, зору, особливості
моторики та загального фізичного розвитку учня;
· бути добре ознайомленим з приладами, які
використовують його учні з порушеннями зору і слуху, перевіряти придатність
слухових апаратів, стежити за чистотою окулярів;
· навчитися визначати, оцінювати і
створювати навчальне середовище для дітей з різними потребами;
· зрозуміти важливість цілеспрямованого
залучення до роботи з дітьми членів родини, встановлення з ними партнерських
стосунків;
· вивчати головні принципи і стратегії
колективної командної роботи;
· навчитися спостерігати за дітьми та
оцінювати їх розвиток під час занять;
· закінчувати заняття, коли діти втомилися
чи неуважні;
· навчитися адаптувати навчальні плани,
методики, матеріали та середовище до специфічних потреб дітей;
· створювати оптимальні умови для
спілкування, сприяти налагодженню дружніх стосунків між дітьми і формуванню
колективу;
· формувати в дітей досвід стосунків у
соціумі, навичок адаптації до соціального середовища. повагою до дітей та
батьків.
Види адаптації і
пристосувань для дітей з особливими освітніми потребами
Види адаптації
|
Характеристика
|
Приклади
|
Пристосування середовища
|
Модифікація фізичного оточення
|
Обладнання кімнати похилими пандусами, якщо в класі є діти, що
пересуваються на інвалідних візках або за допомогою милиць. Збільшення або
зменшення інтенсивності освітлення, якщо в класі є діти з порушеннями зору.
Зменшення рівня шуму, якщо в класі є діти з порушенням слуху.
|
Адаптація навчальних підходів
|
Модифікація навчальних підходів і методик
|
Застосування методу поширення (того, що знає дитина). Епізодичне навчання
в принагідних ситуаціях. Зміна темпу занять.
|
Адаптація матеріалів
|
Модифікація навчальних посібників, іграшок та інших матеріалів
|
Використання книжок, надрукованих великим
шрифтом, якщо в класі є діти з порушеннями зору. Обладнання іграшок та іншого
приладдя великими держаками, якщо в класі є діти з порушеннями моторних
функцій.
|
Адаптація навчального плану
|
Модифікація навчального плану або завдань, визначених для дитини
|
Зміна тривалості або послідовності занять. Корекція завдань (приміром,
якщо дитина ще не готова розпізнавати текст, завдання може бути модифіковане
таким чином: «Дитина розпізнаватиме своїх однокласників на фотографіях, тоді
як інші діти розпізнаватимуть свої написані імена»).
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий