вторник, 28 апреля 2015 г.

Інклюзивна освіта



Рекомендації вчителям загальноосвітніх шкіл
для успішної роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби

Учитель повинен оволодіти необхідними знаннями та навичками:
·      ознайомитися з анамнезом, мати уяву про основні види порушень психофізичного розвитку дитини;
·      вивчити стан уваги, стомлюваності, темп роботи кожної дитини;
·      ураховувати стан слуху, зору, особливості моторики та загального фізичного розвитку учня;
·      бути добре ознайомленим з приладами, які використовують його учні з порушеннями зору і слуху, перевіряти придатність слухових апаратів, стежити за чистотою окулярів;
·      навчитися визначати, оцінювати і створювати навчальне середовище для дітей з різними потребами;
·      зрозуміти важливість цілеспрямованого залучення до роботи з дітьми членів родини, встановлення з ними партнерських стосунків;
·      вивчати головні принципи і стратегії колективної командної роботи;
·      навчитися спостерігати за дітьми та оцінювати їх розвиток під час занять;
·      закінчувати заняття, коли діти втомилися чи неуважні;
·      навчитися адаптувати навчальні плани, методики, матеріали та середовище до специфічних потреб дітей;
·      створювати оптимальні умови для спілкування, сприяти налагодженню дружніх стосунків між дітьми і формуванню колективу;
·      формувати в дітей досвід стосунків у соціумі, навичок адаптації до соціального середовища. повагою до дітей та батьків.

Види адаптації і пристосувань для дітей з особливими освітніми потребами

Види адаптації
Характеристика
Приклади
Пристосування середовища
Модифікація фізичного оточення
Обладнання кімнати похилими пандусами, якщо в класі є діти, що пересуваються на інвалідних візках або за допомогою милиць. Збільшення або зменшення інтенсивності освітлення, якщо в класі є діти з порушеннями зору. Зменшення рівня шуму, якщо в класі є діти з порушенням слуху.
Адаптація навчальних підходів
Модифікація навчальних підходів і методик
Застосування методу поширення (того, що знає дитина). Епізодичне навчання в принагідних ситуаціях. Зміна темпу занять.
Адаптація матеріалів
Модифікація навчальних посібників, іграшок та інших матеріалів
Використання книжок, надрукованих великим шрифтом, якщо в класі є діти з порушеннями зору. Обладнання іграшок та іншого приладдя великими держаками, якщо в класі є діти з порушеннями моторних функцій.
Адаптація навчального плану
Модифікація навчального плану або завдань, визначених для дитини
Зміна тривалості або послідовності занять. Корекція завдань (приміром, якщо дитина ще не готова розпізнавати текст, завдання може бути модифіковане таким чином: «Дитина розпізнаватиме своїх однокласників на фотографіях, тоді як інші діти розпізнаватимуть свої написані імена»).


Комментариев нет:

Отправить комментарий